lördag 2 november 2013

25 sånger

1. En sång från din barndom - Ayo technology / Milow 
2. En sång som påminner dig om ditt ex - Har inga ex.
3. En sång som påminner dig om dina föräldrar - Marina Gasolina / Bonde Do Role (Hejsan mamma!)
4. En sång som lugnar ner dig - Moonlight Sonata (Mvt. 1) / Beethoven
Det kanske inte är en regelrätt sång, med tanke på bristen på just sång, men detta stycke är så hemskt vackert.
5. En sång som ofta spelas i ditt huvud - Mitt huvud är ett helt virrvar av olika låtar som spelas på repeat. Men de senaste dagarna så har Sleepsong / Bastille snurrat extra hårt.
6. En sång som påminner dig om din bästis - rose tattoo / dropkick murphys, The silence / Bastille, med flera.
7. En sång som påminner dig om den senaste sommaren - We are young / FUN
8. En sång som påminner dig om din första kärlek - Åh du, jag vet inte riktigt.
9. En sång som ger dig hopp - Shake it out / Florence + The machine
10. En sång av ditt favorit band - Flaws / Bastille
11. En sång från soundtracket från din favoritfilm - Jag har så många favoritfilmer, och jag har inte så stor koll på eras soundtracks, så nej.
12. Senaste sången du lyssnade på - Can we dance / The Vamps
13. En sång som du gillar att sjunga till när du är själv - Pompeii - Bastille 
14. En sång som får dig att gråta - Carry on wayward son / kansas
15. En sång som får dig att vilja dansa - On top of the world / Imagine Dragons
16. En sång du gillar men aldrig lyssnar på - Gold / Wake owl 
17. Den första sången i din telefon (Alfabetiskt) - All the small things / Jedward (ugh)
18. Den sista sången i din telefon (Alfabetiskt) - Your biggest fan / Jedward (UGH, minns ni när jag var väldigt beroende av Jedward?)
19. Din favoritsång - Shake it out / Florence + The machine, inte för att det är den som jag lyssnar på mest. Men den påminner mig om att man inte måste bry sig så sjukt mycket om alla andra. Det blir bättre, och det är svårt att njuta av livet om man alltid ska dra omkring på gamla minnen.
20. En sång som du och en vän har dansat till - nothing really matters / David Guetta feat. will.Iam
21. En låt som du kan lyssna på om och om igen, utan att tröttna - Little lion man / Mumford and sons 
22. En låt som du inte står ut med - Blurred lines / Robin Thicke, är det inte sorligt att musiken faktiskt är catchy, när hela låten är så slemmig och äcklig att man vill kräkas?
23. En låt någon sjungit för dig - My Girl / Booze and Glory
Ingen har riktigt sjungit den för mig, men min kära Kim skickade den till mig, haha.
24. En sång som påminner dig om din crush - We're my otp / Troye sivan, haha.
25. En gammal favoritlåt - DISTortion / Jedward

Jag snodde den från både Sandra och Julia, fast jag ändrade runt lite, för jag är en liten tjuv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar